Vijf Van Lennep Lezingen bij elkaar

omslagVL

Het laatste nummer van het tijdschrift De negentiende eeuw is een bundeling van de Van Lennep-lezingen die sinds 2010 gehouden worden. Hier staan ze in volgorde van aantreden: Marita Mathijsen,Joep Leerssen, Peter Raedts, Wessel Krul en Jo Tollebeek. Ik vind het moeilijk hier de loftrompet te steken over iets waar ikzelf bij betrokken ben, want de lezing is ingesteld ter ere van mijn emeritaat – aardig hoor, maar ik beschouw dat emeritaat nog altijd als een straf die me opgelegd is en bij straf krijg je toch geen cadeau. Maar dat terzijde. Overtuigt u zichzelf van de levendige discussies over de negentiende eeuw. Een los nummer kan besteld worden bij Uitgeverij Verloren in Hilversum, info@verloren.nl. Al schafte u het alleen aan voor het katern kleurenplaatjes – u krijgt er geen spijt van.

About maritamathijsen

Als emeritus hoogleraar ben ik verbonden aan de Universiteit van Amsterdam. Zie voor mijn publicaties op de website van de universiteit. In 2016 hoop ik de biografie van Jacob van Lennep te voltooien, zodat hij het jaar daarna kan verschijnen.

Geef een reactie

