Hoera! 400 volgers…

Celebrate+4001

Welkom, 400ste volger (uit België)! Ik ben er trots op al zoveel volgers te hebben in zo korte tijd. Ik stuur de 400ste een welkomstgeschenk en ik ga nu door voor 500. Helpt u mij daarbij?

About maritamathijsen

Als emeritus hoogleraar ben ik verbonden aan de Universiteit van Amsterdam. Zie voor mijn publicaties op de website van de universiteit. In 2017 voltooi ik de biografie van Jacob van Lennep, die op 16 januari 2018 verschijnt, in het jaar dat Van Lennep 150 jaar dood is.

2 responses to “Hoera! 400 volgers…”

  1. Anna Krüger says :

    Er was eens een boertje in Gennep
    Die had er één akker met hennep
    Toen kwamen de mezen
    Om aren te lezen
    Maar ik lees toch liever van Lennep

  2. Alfred van Lennep says :

    Geachte Mevrouw Mathijsen, Het zal U ongetwijfeld amuseren dat naar aan leiding en van het lezen van Jacob’s reisverhaal dat ons in oude vorm tijdens de oorlog werd voor gelezen, Uw vertaling in modern Nederlands en Geert Mak’s TV ptogramma “Lopen met van Lennep,” Reinier Diamant en ik besloten dit op een rustige manier per fiets in april 2006 na te doen en sindsdien met toevoeging van Michiel Noorduyn en Lennard Kostering (studie vriendjes van Reinier D.) hebben wij dat elk jaar door gezet zodat wij het meeste van Jacob’s wandeling hebben herhaald. Ik heb van elk dezer tochten een relaas geschreven waarbij de eerste in Engels daar ik het grootste deel van mijn leven buiten Nederland heb gewoont en het schrijven in het Nederlands wel erg stroef was. De rest van de verhalen zijn met de tijd wat gemakkeliker Nederlands geworden en zijn vooral de fotos een aardige herinnering. Dit jaar eind augustus moet de 10e tocht plaats vinden in de Veen kolonies en gezien mijn leeftijd zal dat vermoedlijk wel de laatste tocht `zijn. Mocht U eenige belangstelling hebben kan ik U dan een kopie van de reis verhalen toezenden. Alfred P. van Lennep

Geef een reactie

