Waar is dit en waarvoor?

StandbeeldHaarlemmerpoort52016-05-15 16.35.21Nee, ik vertel het nog niet en het is ook nog niet in de media geweest maar misschien kunt u raden wat hier op de foto staat! Dinsdag of woensdag vervolg.

About maritamathijsen

Als emeritus hoogleraar ben ik verbonden aan de Universiteit van Amsterdam. Zie voor mijn publicaties op de website van de universiteit. In 2016 hoop ik de biografie van Jacob van Lennep te voltooien, zodat hij het jaar daarna kan verschijnen.

10 responses to “Waar is dit en waarvoor?”

  1. Bob Barendse says :

    Geachte mevrouw Mathijsen,

    Vermoedelijk is dit de fundering van het op te richten standbeeld voor Jacob van Lennep en bevindt het zich achter de Haarlemmer Poort met zicht op de brug naar de Spaarndammer buurt. Als dat juist is dan mag ik u daarmee misschien nu alvast feliciteren.

    Met vriendelijke groet, B.F.(Bob) Barendse, Kastanjelaan 1, 2061 ER Bloemendaal. tel.: 023-526 38 59. e.: bob.barendse@online.nl.

  2. Niels Bokhove says :

    Dag Marita, ik gok op: plek voor een standbeeld of zoiets voor Jacob van Lennep. (is er een prijs aan verbonden? ūüėČ

  3. albuinverkooijen says :

    Fundament voor standbeeld?
    Van lennep?
    Haarlemmmerpoort?

    Gr
    Albu√Įn

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

  4. Hans Hoes says :

    Op deze plek komt waarschijnlijk de sokkel van een standbeeld voor Jacob van Lennep. Amsterdam lijkt daarvoor de meest voor de hand liggende gemeente.

  5. Hans Hoes says :

    P.S.,
    Het zal toch niet de Jacob van Lennepkade zijn?

  6. Henriette van Lennep says :

    Dat is inderdaad het eerste wat bij je opkomt: de plek voor het standbeeld van Jacob van Lennep. Wanneer wordt het geplaatst/onthuld?

  7. Ton van der Molen says :

    Standbeeld Haarlemmerpoort luidt de titel van de foto. Dat geeft toch al het nodige weg.

  8. Frans Willemsen says :

    Ik denk ook een sokkel voor een standbeeld voor Van Lennep. Bij de Haarlemmerpoort omdat daar de duinwaterleiding in Amsterdam aankwam?
    Frans Willemsen

  9. Joyce Arends says :

    Standbeeld Jacob v Lennep lijkt evident, in Leiden denk ik, met zicht op de Singel, nabij oude locatie van de vroegere Haarlemmerpoort ? Foto lijkt met zicht op Plantsoen (maar dat ligt niet bij de vroegere Haarlemmerpoort).

  10. Jeroen van Dijken says :

    Mooi dat het beeld bij de Haarlemmerpoort er eindelijk komt! (En dat al best snel volgend op de eerste proeve in ‘de IJzeren Eeuw’ en jouw eigen wens hier uitgesproken in auagustus 2014).

Geef een reactie

