Een tip van de sluier opgelicht

StandbeeldopgeladenEen oplegtruck gaat op weg van Oss naar Amsterdam met…. inderdaad, HET STANDBEELD VOOR JACOB VAN LENNEP, BIJ DE HAARLEMMERPOORT. Hier heb ik al heel lang over gefantaseerd, heb aangedrongen bij geïnteresseerden, heb mee plannen ontworpen, wedstrijd uitgeschreven, voorstellen beoordeeld, gepleit, overlegd op de gemeente en bij het waterleidingsbedrijf, heb nooit gedacht dat het rond zou komen, hoewel de plannen afgerond bij de gemeente lagen. En opeens liep alles op rolletjes, zonder dat ik er nog iets voor hoefde te doen. Morgenochtend om zeven uur ’s ochtends komt het beeld (het is eigenlijk een plaat) aan bij de poort, maar het blijft ingepakt tot de onthulling – en de gemeente weet nog niet wanneer die is. Maar voor mij is het morgen al feest!

About maritamathijsen

Als emeritus hoogleraar ben ik verbonden aan de Universiteit van Amsterdam. Zie voor mijn publicaties op de website van de universiteit. In 2016 hoop ik de biografie van Jacob van Lennep te voltooien, zodat hij het jaar daarna kan verschijnen.

11 responses to “Een tip van de sluier opgelicht”

  1. Jan de Kater says :

    Gefeliciteerd!

  2. janvandermas says :

    Grappig, Marita. Proficiat. Mooi dat je dit voor elkaar hebt gekregen.

  3. Peter Altena says :

    Bravo en gefeliciteerd. Het woord is beeld geworden. Laat het beeld door Amsterdam wandelen!

  4. Marian Roos says :

    Alweer gefeliciteerd. Die gemeente toch …

    (Van Lennep hoeft toch niet tegen de rug van Domela Nieuwenhuis aan te kijken? – Lijkt me niet leuk voor hem)

  5. Albertine Ellis says :

    Geachte mevrouw Mathijsen,

    dat er iets zou komen te staan was uit Uw foto wel duidelijk, de plek heb ik niet kunnen raden.
    Uw inspanningen beloond, een felicitatie waard, van harte.

    In het nieuwste nummer van Landschap Noord-Holland (43:2) wordt aandacht besteed aan Huis te Manpad. De tekst zal U wellicht niets nieuws brengen, maar op de bijgaande luchtfoto is de structuur van het huis goed te zien.

    Het lukt mij niet om mijn reactie boven de lijn van Uw bericht te plaatsen.

    Vriendelijke groet, Albertine Ellis

  6. Henriette van Lennep says :

    Fantastisch dat het beeld er komt. Graag hoor ik wanneer de onthulling zal zijn. Zou een reden zijn om naar Amsterdam te komen.

  7. Ingeborg Teunisse says :

    Mooi succes en welverdiend (van beide kanten). Gefeliciteerd Marita!

  8. Laura van Hasselt says :

    Gefeliciteerd! Geweldig dat het is gelukt.

  9. Marianne Heemskerk says :

    Dat is mooi, gefeliciteerd!

  10. Liesbeth Stulemeijer says :

    Fantastisch dat het nu eindelijk gaat gebeuren! Proficiat Marita.

  11. Alfred P. van Lennep says :

    Eindelijk gerechtigheid.. wel een van de sociaal belangrijkste dingen die Jacob voor amsterdam heeft gedaan.

Geef een reactie

