Onthulling 6 juli 12 uur

Duinwater12dec

Op 6 juli om 12 uur is de onthulling van het standbeeld van Jacob van Lennep. Het Waternet heeft een besloten bijeenkomst ervan gemaakt, maar het gebeurt in de openbare ruimte, dus daar mag iedereen komen die graag wil zien welke plek Jacob van Lennep toegewezen heeft gekregen, en of het beeld van Lia van Vugt mooi spiegelt met het water erachter. De onthulling wordt gedaan door wethouder Udo Kock met als portefeuilles Financiën, Waterbeheer, Coördinatie Decentralisaties, Aanpak Subsidies en Stadsdeel West. Als ik probeer samenhang te zien tussen die portefeuilles moet het iemand zijn die zorgt dat er zonder subsidie geld komt voor drinkwaterkraantjes in heel de stad en niet alleen op de Dam en dan speciaal in Stadsdeel West, of zoiets. Ik hoop dat Udo op het idee komt het beeld te dopen met een fles Amsterdams water! In 1853 moest er nog een cent per emmer duinwater betaald worden.

Het programma is:

12.05 uur        welkomstwoord door Roelof Kruize, algemeen directeur Waternet

12.10 uur        wethouder Udo Kock

12.20 uur        Marita Mathijsen

12.30 uur        jhr. mr. Louis H. van Lennep, voorzitter Van Lennep Stichting

12.40 uur        overdracht kunstwerk Van Lennep door Wethouder Kock aan stadsdeel Centrum

12.45 uur        opening aanlegsteiger door Boudewijn Oranje, ‎voorzitter bestuurscommissie stadsdeel Centrum, gemeente Amsterdam

Ik nodig u uit met een glas Amsterdams water hierop te proosten!

 

 

About maritamathijsen

Als emeritus hoogleraar ben ik verbonden aan de Universiteit van Amsterdam. Zie voor mijn publicaties op de website van de universiteit. In 2017 voltooi ik de biografie van Jacob van Lennep, die op 16 januari 2018 verschijnt, in het jaar dat Van Lennep 150 jaar dood is.

2 responses to “Onthulling 6 juli 12 uur”

  1. Ingeborg Lesener says :

    Heel leuk lijkt het me, maar misschien kijk ik weer met mijn neus, ik zie niet/nergens waar dit evenement plaatsvindt. Dus behalve dag en tijd ook “gaarne” een adres. Groet, Olim

Geef een reactie

