Een fanatieke valsspeler en nr. 1000

118. IsraelsInspiratieSAA.jpg

Jacob van Lennep aan zijn schrijftafel

Enige dagen geleden stond er op mijn blog dat ik 993 volgers had en opging naar de duizend. Ik beloofde een gesigneerde biografie én toegang tot de besloten eerste presentatie op 18 januari in het Stadsarchief aan nr. 1000. Een dag later heb ik het cijfer weggehaald, want ik wilde voorkomen dat mensen gingen uitrekenen wanneer ze nr. 1000 waren, en wachtten met aanmelden. Maar toen was er een zekere B.d.G. die zo graag de duizendste werd dat die zich vier keer inschreef, ofschoon hij al een bestaande volger was. Een dergelijk fanatisme wil ik belonen, ook al is het vals spelen. Van Lennep zou hierom vast gegrinnikt hebben.  Dus nu heb ik twee prijswinnaars! De echte nr. 1000 is een zekere andrek65 van wie ik geen mailadres heb. Wil andrek zich bij mij melden? En nr. 999, 997, 996 en 995 is B.d.G. die ik hierbij uitnodig op 18 januari naar het stadsarchief te komen en een biografie in ontvangst te nemen.

 

En hier een cadeau voor alle volgers, nieuw en oud: omdat er 18 januari geen plaats voor iedereen is heb ik een extra feestelijke presentatie op 27 januari in de Lutherse kerk op het Spui om 5 uur. Voor iedereen toegankelijk. Jacob van Lennep heeft toegezegd zich dan te laten interviewen en er wordt muziek op tekst van hem gespeeld.

About maritamathijsen

Als emeritus hoogleraar ben ik verbonden aan de Universiteit van Amsterdam. Zie voor mijn publicaties op de website van de universiteit. In 2017 voltooi ik de biografie van Jacob van Lennep, die op 16 januari 2018 verschijnt, in het jaar dat Van Lennep 150 jaar dood is.

9 responses to “Een fanatieke valsspeler en nr. 1000”

  1. Bas de Gelder says :

    Namens het Van Lennepgenootschap (b.d.g. en Andrek) hartelijk dank.

  2. André Klapwijk says :

    Hallo Marita,
    Al maanden staat 18 januari met grote letters in de agenda van het Van Lennepgenootschap genoteerd. Het aanmelden als volger was er nog niet van gekomen, maar krijgt nu gelijk wel een heel feestelijk tintje.
    Met mijn makker BdG spoed mij op woensdag 17 januari terug uit Frankrijk om erbij te kunnen zijn! (ijs, weder en dergelijke dienende) !

  3. Hans Rooseboom says :

    Beste Marita, ik had een tijd lang de hoop de kerst door te kunnen brengen met Van Lennep, maar ik heb geduld. Veel plezier en succes met de laatste fase van je boek. Groet, Hans Rooseboom

  4. Cindy Kerseborn says :

    Dag Marita, Wat geestig! Goeds,

    Cindy Kerseborn.Verstuurd vanaf mijn iPhone

    >

  5. Marius Engelsman says :

    Beste Marita,

    Kan ik mij aanmelden voor 27 januari?

    Met vriendelijke groet,

    Marius Engelsman

Geef een reactie

